miercuri, martie 07, 2007

Iata o reactie cat se poate de ciudata!


blogged, originally uploaded by oanababy.

Am publicat recent o poza cu ajutorul flickr pe blog. Poza este realizata de oanababy (gasiti link in pagina) (are si blog, dupa cum observ, http://www.ianandoana.com/blog/ ). Dupa ce am publicat poza am avut parte de o reactie neasteptata de la ea, m-a intrebat (in limba engleza, romana e depasita... beax... "de ce sa mai vorbim romana cu romanii, sa vorbim in engleza... ca e mai cool") de ce nu i-am cerut permisiunea de a publica creatia ei. Si iata, acum, publica o un print screen cu blogul meu in care arata crima facuta de mine. E jenant!
Flickr are un sistem foarte bun pentru protectia proprietatii intelectuale. Fiecare are posibilitatea:
1. sa publice poze publice/private/vizibile doar pentru familie si prieteni
2. sa schimbe licenta de distributie astfel incat poza sa nu poata fi copiata sau publicata pe alt site.

Oana a ales ca sa publice o poza, deci sa o vada tot poporul dornic de frumos si a acceptat o licenta de distributie care permite oricui sa foloseasca creatia ei cu conditia de a nu modifica, nu a folosi in scop comercial si a specifica sursa. Flickr a publicat pentru mine pe blog (exista o unealta "blog this photo" ) poza despre care vorbesc exact in conditiile licentei...

E jenant. Eu intotdeauna am respectat licentele de distributie a materialelor gasite pe internet iar acum sunt atacat in acest fel.

Povestea aceasta, spusa in alt fel, ar suna cam asa: Mergi la petrecere, gazda aduce tot felul de bunataturi si serveste toti musafirii: "serviti! serviti!" iar cand indraznesti sa servesti esti certat pentru ca nu ti-ai cerut voie sa te servesti.... e aberant, Oana!

Niciun comentariu: